A'dan Z'ye Sorular

Siğil

Soru: Yaklaşık 3-4 senedir yüzümde ve saçımın arasında küçük noktalar şeklinde siğiller vardı. Doktor tavsiyesi ile ......... kullandım ama faydasını görmedim. Bu arada ensemde de bir tane siğil çıktı ve berber "kibrit ile yakarsak bir daha çıkmaz" dedi. Yaktım ve hakikaten bir daha ensemde hiç çıkmadı. Ben de alnımda olan küçük siğilleri bunun üzerine yaktım, ama yine çıktılar. Ben de fazla uğraşmadım ve 2-3 sene geçti böylece. Ama saçımın içinde 3-4 farklı yerde siğil çıktı. Ve bu saçımın içindeki siğiller alnımdakilere göre daha hızlı büyüdü. Son olarak cinsel bölgemin üst tarafında siğil çıktı (ama cinsel organımın üzerinde değil)İnternetteki yazılanları okuduktan sonra HPV olabilir diye korkmaya başladım. Ama cinsel organımın üst tarafındaki siğillere verrutol sürdüm ve yaklaşık 1 aydır yenisi çıkmadı. Ve orada ki deri gayet normal, pürüzsüz şu anda, yani yenisi çıkacak gibi gözükmüyor. İlk olarak siğilleri kız arkadaşım fark etti. Ama 5 aydır ondan da herhangi bir siğil gözükmedi. Acaba bu normal siğil mi yoksa HPV olabilir mi?

Not: Ayrıca geçen hafta doktora gittiğimde alnımdaki ve saçımın içindeki siğiller için "yeni bir ilaç çıktı, adı ...... ve siğillere karşı kesin çözüm sağlıyor" dedi. Sizin fikirleriniz nelerdir?

Cevap: Siğiller zaten HPV (Human Papilloma Virüs) nin yaptığı bir enfeksiyondur. Ama 50 nin üzerinde virüs tipi vardır. Bazıları cinsel bölge ve etrafına yerleşirken, bazıları da diğer alanlarda görülür. Cinsel bölge ve yakınındakiler genellikle cinsel temasla bulaşırlar ve özellikle kadınlarda rahim ağzı kanserinin riskini arttırırlar. Siğillerin tedavi sonrası tekrar edebilme özelliği vardır. Özellikle HPV virüsü cinsel bölgede klinik bulgu vermeksizin taşınabilir ve hatta cinsel temasla partnerlerine bulaştırılabilir.

İmiquimod dediğimiz etken madde derideki bağışıklık sisteminin virüse karşı çalışmasını uyarır. Ama başarı oranı %100 olmamakla beraber, başarılı bir tedavi yöntemidir. Siğiller bölümünde bu konu ile ilgili bilgi de bulabilirsiniz.

Soru: Yüzümde kabuklanmalar vardı ve arttı. 3 ay kadar önce cilt doktoruna gittim. Siğil olduğunu söyledi. ..... ile 2 aylık tedavi uygulandı. Biraz söndü ancak tekrarladı. Lazerle tedavi oldum. Ancak yine tekrarlamaya başladı. 28 yaşımdayım. Nasıl bir tedavi uygulanmalı, bu rahatsızlık psikolojimi etkiliyor. Peelingin faydası olur mu? Lütfen yardımcı olun. Şimdiden teşekkürler.

Cevap: Size peelingi pek tavsiye etmem, siğillerinizi arttırabilir. Burada yapacağınız şey eski doktorunuza başvurmanız. İmiquimod tedavisini yeniden uygulamanızda bence iyi bir çözüm olabilir. Unutmayın ki siğillerin tekrarlayabilme özellikleri vardır. Bu durumda stresle alakalı olabilir.

Bu soru ile ilgili yazılar:
Siğiller
Genital Siğiller (Kondiloma aküminata)

 

Geri Dön