A'dan Z'ye Sorular

Terleme

Soru: Merhaba benim sorunum koltuk altlarımda cilt rengim koyulaştı. Normalde buğday rengi tenim ve koltuk altı rengimde bir değişiklik yoktu. Yaklaşık 10 gün oluyor, bunu fark edeli. Yağlı bir cilt yapım var ve çok aşırı terliyorum. Bundan dolayı bir çok kozmetik ürünü kullandım. Terleme sonucu koku olmaması için ve uzun zamandır da sprey deodorantlardan kullanıyorum terlemeye karşı. Ama ben yine aşırı terliyorum. (terleme sorunum genelde kışında var yaz dönemine bağlı değil) epilasyon aleti kullanıyorum. Ayrıca koltuk altlarına bunun yada deodorantın etkisi olabilir mi bu renk değişiminde? Bunu nasıl anlayabilirim? Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Saygılarımla.

Cevap: Özellikle şişman kişilerde koltuk altları ve kasıklarda sürtünmeye karşı renk değişiklikleri olabilir. Bazen turunçgil tarzı esansları olan deodorant ve antipersipiranların kullanımı da leke yapabilir. Bazı iç hastalıklarında da deri renginde koyulaşma olabilir. Bu nedenle bir dermatoloji uzmanına başvurabilirsiniz.

Bu soru ile ilgili yazılar:
Aşırı terleme ve tedavisi

 

Geri Dön