A'dan Z'ye Sorular

Uyuz

Soru: 5-6 yıldır uyuz hastalığının belirtilerini gösteriyorum, ama bir kısmını gece kaşıntı artmıyor. Sadece kalca ve bacaklarda kaşıntı var. Karın, kollar, genital bölgede yok. 2 kere doktora gittim. Uyuz teşhisi kondu. %20 lik benzil benzoat kullandım. Bütün evi temizledim çarşaf ve çamaşırları kaynattım. Yıkanamayacak eşyaları 1 ay giymedim. O yıldır azaldı ve ertesi yıldır tekrar kasım ayında basladı. Bu belirtiler başka bir hastalık olabilir mi? Cildim biraz kuru. Kışın soğuk havada kol ve bacaklarım kuruyor ve yün ya da orlon kazak giyemiyorum. Bunlarla alakası olabilir mi? Uyuz böyle her yıl tekrar eder mi? Kurtulmak için ne yapmalıyım? Yurt dışında yasıyorum. Permetrinli kremler bu da yok.

Cevap: Öncelikle siz yeniden uyuzlu bir kişi ile temas etmediğiniz sürece, uyuz hastalığının her sene tekrar etme durumu olamaz. Kış aylarında cilt kuruluğunun arttığından bu kaşıntınızın nedeni bu cilt kuruluğu olabilir. Özellikle allerjik bünyeniz veya ailenizde allerjik bünyeye sahip olan kimse var ise sizinde tarif ettiğiniz gibi yünlü kıyafetler kaşıntıya neden olabilir. Ama bu tip kaşıntı da deride kaşıma izleri dışında başka cilt değişikleri bulunmaz. Kuruluğa bağlı kaşıntılarda cildi nemlendirmek kaşıntıyı tamamen ortadan kaldırabilir veya azaltabilir. Eğer siz de başka deri değişiklileri var ise; bu başka bir deri hastalığı olabilir. Bu nedenle bir dermatoloji uzmanına başvurmak en iyisi olacaktır.

Soru: Çok zor durumdayım uyuz oldum ve ne yaptıysam geçmedi ..... kullandım. Hem de 4 kez. Bir buçuk ay oldu. 2 kere doktora gittim. Kükürtle yıkanıyorum. Her şeye rağmen yine devam ediyor. Artık sinirlerim bozuldu. Kaşıntı uyutmuyor. Birilerine bulaştırma korkusuyla kimseyle görüşmez oldum. Ne olur bana acilen bir yol gösterin.

Cevap: Bu kadar tedaviye rağmen hala uyuz olma olasılığınız pek mümkün değil. Çünkü piyasadaki tüm uyuz ilaçlarını kullanmış durumdasınız. Bu kaşıntılarınızın nedeni uyuz dışında bir takım hastalıklara bağlı olabilir veya uyuz için ardarda tedavi uygulamanız cildinizde tahrişe neden olup kaşıntıya neden olmuş olabilir. Bu nedenle yeniden bir dermatoloji uzmanına muayene olmanızı öneririm.

Bu soru ile ilgili yazılar:
Uyuz

 

Geri Dön