A'dan Z'ye Sorular

Vitiligo

Soru: 7 yaşındaki kızımın ayak bilekleri ve dizlerinin altında hafif bir beyazlık var. Elle bastırdığında veya elini sürttüğünde (aşağı-yukarı) soyuluyormuş gibi oluyor. Ben de korkuyorum acaba vitiligo mu diye? Bir de çok suda kalınca oraları ve ellerinin üzeri tarif edemeyeceğim şekilde oluyor. Beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.

Cevap: Kızınızdaki bu durumun vitiligo olabilmesi zor. Çünkü vitiligo da kesinlikle soyulma ve pullanma görünmez. Ama yine de net bir yorum yapabilmek için muayene olmanız gerekir.

Soru: Vitiligo tedavisinde ağızdan ilaç alınarak tedavi mümkün mü? Piyasada böyle bir ilaç var mı? Teşekkür ederim.

Cevap: Vitiligo tedavisinde kortizon tedavisi kullanılan bir tedavi yöntemidir, fakat uzun süreli kullanımı ile bir takım istenmeyen yan etkilere neden olabilir.

Kortizonlu ilaçlar yan etki riskini azaltmak için düşük dozda verilirler. Tedavi edilirken muhakkak fayda ve zararlı etkileri tartılarak tedaviye başlanmalıdır.

Ayrıca PUVA tedavisi dediğimiz fototerapi yönteminde hastaya ağızdan güneş ışığına duyarlılığı arttıran bira madde olan psorelen ağızdan verilir. Hasta daha güneş ışığında da bulunan ultraviole A dediğimiz yapay ışığa maruz bırakılır. Bu tedavinin deride bağışıklık sisteminin baskılanmasına neden olur. Zaten vitiligoda da bağışıklık sistemi deride pigment hücrelerini anormal bir şekilde öldürmektedir. Bu tedavi yüz ve kol ve bacakların üst bölümünde daha etkiliyken el ve ayak sırtında bu etki çok daha azdır.

Soru: merhaba benim elimde, yüzümün belli kısımlarında beyaz lekeler çıktı. Doktora gittim öncelikle stresten olur dedi ve sakinleştirici verdi. Bu lekeler zamanla artmaya başladı, yeniden doktora gittim ve bana vitamin B12 düzeyimin düşük olduğunu söyledi ve takviye edici iğneler verdi. İğneleri oldum ancak hala beyaz lekeler gitmedi.Bu hastalığın bir çaresi var mı? Varsa ne olduğunu açıklarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Cevap: Öncelikle sizi muayene etmeden bu bulguların doğru değerlendirilemeyeceğinin bilincinde olmanızı isterim. Bu hastalığınızı vitiligo olabilir.

Soru: Öncelikle bu kadar kapsamlı ve bilgilendirici bir site hazırladığınız için teşekkür ederim. Benim 5 yıl öncesine dayanan akne sorunum var. Sırt ve göğüs kısmı ile yüz kısmımda, ama son 3 aydır göbek deliğimin çevresinde ve yaklaşık 1 ay öncelikle de ense kısmımda kızarık gibi üzeri sanki deri döküntüsü olacakmış gibi yuvarlak lekeler oluştu. Fakat hiç bir şekilde döküntü akıntı veya kaşınma yok. Bunun için ne yapabilirim ve kime başvurabilirim.

Cevap: Kızınızdaki bu lekeler pigment hücrelerinin kaybına bağlı olarak gelişen vitiligo hastalığı veya pitriasis alba olabilir. Pitriasis alba ise genellikle çocuklar ve genç erişkinlerde görülen hafif bir egzama şeklidir Deride beyazlaşma ile birlikte hafif kepeklenme de vardır. Yaz aylarında belirginleşir. Genellikle bir kaç yıl içinde düzelir tedaviye gerek yoktur. Nemlendiricilerin kullanımı faydalıdır. Eğer kaşıntı var ise kortizonlu kremler kullanılabilir. Fakat kızınızdaki bu durumun ne olduğunu saptamak amacıyla bir deri muayenesi olmanızı tavsiye ederim.

Bu soru ile ilgili yazılar:
Vitiligo

 

Geri Dön